Náplň kurzů
Pořádáme přípravné kurzy k přijímacím zkouškám z matematiky a z českého jazyka. Při výuce opakujeme požadované učivo ZŠ a zároveň procvičujeme testové úlohy. V kurzech vyučují učitelé Gymnázia Jana Nerudy, učitelé s dlouholetými zkušenostmi s přípravou žáků k přijímacím zkouškám na střední školy. Náš tým je stabilní, kurzy vedeme již od roku 2001. Ukazujeme žákům, na co si mají dát u přijímaček pozor, jaké na ně čekají chytáky a jakých chyb je potřebné se vyvarovat. Vedeme žáky k systematické a pravidelné práci, po každé lekci zadáváme domácí úkoly. V přípravných kurzech mají žáci možnost si své znalosti porovnat s ostatními uchazeči a tím se i lépe motivovat k blížícím se přijímacím zkouškám.V kurzech vyučují zkušení učitelé, náš tým je stabilní, kurzy vedeme již od roku 2001. Ukazujeme žákům, na co si mají dát u přijímaček pozor, jaké na ně čekají chytáky a jakých chyb je potřebné se vyvarovat. Vedeme žáky k systematické a pravidelné práci, po každé lekci zadáváme domácí úkoly. V přípravných kurzech mají žáci možnost si své znalosti porovnat s ostatními uchazeči a tím se i lépe motivovat k blížícím se přijímacím zkouškám.
Obsah učiva
matematiky - šetiletá gymnázia:
Operace s čísly, slovní úlohy, práce s daty a
nestandardní aplikační úlohy.
Čísla přirozená, čísla celá, čísla racionální, dělitelnost
přirozených čísel, poměr, úměrnost, procenta.
Geometrie v rovině, úhel, trojúhelník, čtyřúhelník, shodná zobrazení v rovině, geometrie v prostoru, objemy a povrchy těles.
Obsah učiva
matematiky - čtyřletá gymnázia:
Operace s čísly, operace s algebraickými výrazy,
lineární rovnice, slovní úlohy, procenta, práce s daty, geometrie
v rovině a prostoru, nestandardní aplikační úlohy.
Obsah
učiva českého jazyka:
1. Pravopis: vyjmenovaná slova, shoda přísudku s podmětem, psaní ú/u, skupiny písmen bě/bje, mě/mne…, předpony a předložky s/z, pravopisně problematické jevy při skloňování podstatných a přídavných jmen, psaní velkých písmen.
2. Slovotvorba: odvozování, skládání, přejímaní z cizích jazyku, kořen slova, předpony a přípony, koncovky, slova příbuzná, nadřazená, podřazená, slova citově zabarvená, synonyma, antonyma, homonyma.
3. Tvarosloví: slovní druhy, skloňování jmen, mluvnické kategorie sloves, druhy zájmen.
4. Skladba: věta jednoduchá, základní a rozvíjející větné členy, spojování vět v souvětí, druhy vedlejších vět, druhy vět podle postoje mluvčího, spojovací výrazy (spojky podřadicí, vztažná zájmena atd.).
5. Slovní zásoba: obohacování slovní zásoby (viz slovotvorba), význam slov, jednoznačnost a mnohoznačnost, odborné názvy, archaismy.
6. Vrstvy národního jazyka: slova spisovná a nespisovná, nářečí.
7. Porozumění textu: rozlišování fakt a domněnek, tvrzení a mínění, pochopení významu sdělení.
8. Literární druhy a žánry: rozlišování druhu a žánru, epika, lyrika, drama, literární útvary.
9. Interpretace literárního díla: pochopení textu (sdělení), charakteristika prostředí a postav, schopnost správně doplnit umělecký text, rozlišení řeči postav a vypravěče.
10. Umělecké prostředky: rozpoznávání základních uměleckých prostředků (přímá řeč, rytmus a rým, personifikace, básnický obraz, básnické přirovnání, básnický přívlastek).
11. Základní slohové postupy a útvary (vyprávění, úvaha, popis a charakteristika, rozhovor, zpráva a oznámení, pozvánka, dopis apod.).